Tio Sekunder tänker jag slå min storerbror med när vi springer "Jättelångt" år 2013

Mitt foto
Min väg från tjockis till marathonjoggare

10 Sekunder

Mitt mål med träningen är att ORKA LÄNGE. Mest för att kunna leka med barnen.

Nu har jag lyckats lura min storebror att anta utmaningen att springa Jättelångt år 2013. http://www.jattelangt.se/ Han tror att vi skall gå i mål tillsammans, men jag skall klå honom med 10 sekunder. Därav namnet på bloggen.

Kolla gärna in min brors blogg "tio timmar"

http://www.tiotimmar.se/

Eller min frus

http://mariapavagmot.blogspot.com/

onsdag 5 juni 2013

Generalplanen

Lite av motivationen har återvänt. Har äntligen kommit i gång med regelbunden träning! Jag kör ”50km på 7 timmar” och är inne på vecka 3 av 18. Än så länge går det glimmande bra! Hindras just nu av lite inflammation i ett knä. Byter därför några långpass till X-trainer. (aptrist) Men blir man tillsagd av sjukgymnast så är det bäst å göra som man blivit tillsagd ;-) När programmet är avklarat framåt september så är det dags för promenaden Karlstad-Uppsala. Nää jag tänker inte gå i ett sträck.. 30 km om dagen får det bli! Startdatum är spikat 16 September!! Pratade med min promenadkamrat och vi kom fram till att vägen är viktigare än målet. Åmrådet kring Uppsala är tämligen tråkigt. Det kan bli enextra sväng i Bergslagen i stället. När det är avklarat så är planen att börja om med ”50 km på 6 timmar” programmet. Vilket kommer passa fint till Karlstad 6 timmars inomhus i Månadsskiftet jan/feb. Där målet är just 50km på 6 timmar. Allt detta kommer mynna ut i en fin tid på ”Jättelångt” 2014!  OOo vad lätt å bra det ser ut när man skriver ner det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar